Centralna Szkoła PSP w Częstochowie,
ul. Sabinowska 62/64, 42-200 Częstochowa

tel.:  (34) 34-77-000
e-mail: cspspcz@cspsp.pl

REGON: 150 123 657,  NIP: 573-11-77-649,
BIP, ePUAP /cspsp_czestochowa/SkrytkaESP

Developed in conjunction with Joomla extensions.

Terminy szkoleń inspektorów ochrony przeciwpożarowej na 2024 rok:

• szkolenie IOP w formie hybrydowej

• szkolenie IOP AKTUALIZACJA


 

Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP

W dniu 9 stycznia 2018 r. do Podziału Bojowego Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej Centralnej Szkoły PSP w Częstochowie został wprowadzony nowy samochód ratowniczo-gaśniczy: GCBA 4/32 VOLVO.

Zastąpił on, wykorzystywany do tej pory GCBA 5/32 SCANIA, który przeszedł do dalszej służby w Wydziale Technicznym i posłuży adeptom pożarnictwa w ćwiczeniach poligonowych.

Podział i oznaczenie wg PN-79/ M-51300:

GCBA 4/32 Ciężki samochód gaśniczy ze zbiornikiem wody 4 m3 i autopompą o wydajności 32 hl/min


Podział i oznaczenie wg PN-EN 1846-1:

Samochód ratowniczo-gaśniczy PN-EN 1846-1 S-2-6-4000-8/3200-1

Nowy pojazd został zbudowany przez firmę BOCAR na podwoziu VOLVO FMX 4x4 - uterenowiony.
Samochód napędzany jest wysokoprężnym silnikiem spalinowym generującym moc 410 KM i spełniającym normę emisji spalin Euro 6. Napęd na uterenowione podwodzie przenoszony jest za pomocą automatycznej skrzyni biegów Powertronic.

Jednomodułowa kabina przystosowana jest do przewozu 6 ratowników w układzie 1+1+4. W oparciach siedzeń dla ratowników znajdują się aparaty ochrony dróg oddechowych.

W kabinie swoje miejsce znalazły ponadto:

  • kamery termowizyjne,
  • sprzęt detekcyjny i pomiarowy,
  • latarki, radiostacje przenośne,
  • uprzęże alpinistyczne,
  • Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny AED i inny drobny sprzęt.

Zabudowę pożarniczą stanowi jednolita bryła ze skrytkami w układzie 3+3+1. Pierwsza skrytka – bezpośrednio za kabiną, jest przelotowa. Pozwala to na przewożenie wielkogabarytowego sprzętu – m.in. skokochronu. Dostęp do sprzętu możliwy jest poprzez siedem aluminiowych żaluzji bryzgo i pyłoszczelnych, zamykanych systemem rurkowym oraz czterech podestów roboczych bocznych. Sprzęt w skrytkach zamontowany jest w uchwytach oraz dodatkowo zabezpieczony paskami z system szybkiego dostępu.

Lista sprzętu, w jaki wyposażony jest samochód jest bardzo długa. Wyliczając najważniejszy:

  • armatura wodno-pianowa, lanca gaśnicza;
  • średni zestaw hydrauliczny z nożycami, rozpieraczem ramieniowym i kolumnowym, wyważacz do drzwi;
  • wentylator oddymiający;
  • bogaty wybór podręcznego sprzętu burzącego, kluczy i narzędzi warsztatowych;
  • zestaw PSP-R1
  • przenośne pompy do wody cz;ystej i brudnej;
  • sprzęt dielektryczny;
  • skokochron i wiele innych.

Wejście na dach i dostęp do przewożonego tam sprzętu zapewnia zamontowana na stałe w tylnej części zabudowy rozkładana drabinka.

Sterowanie układem wodno-pianowym realizowane jest przez panel obsługi umieszczony w tylnej skrytce.

 

Autopompa dwuzakresowa TO 3000 EN 1028-FPN 10/3000 / EPH 40-400 z VACUMAT o wydajności max. 3300 l/min

Pojemność zbiornika wodnego: 4180 litrów

Pojemność zbiornika śr.pianotwórczego: 455 litrów

Nasady tłoczne: 4 x 75

Nasady ssawne pompy: 2 x 110

Nasady tankowania z hydrantu: 2 x 75

Działko wodno-pianowe na dachu: DWP 32

Szybkie natarcie: długość 60 mb, ciśnienie pracy 4 MPa, wydajność 180-200 l/min

Skrytki posiadają oświetlenie wewnętrzne listwami LED oraz oświetlenie pola pracy. Masz oświetleniowy z wysuwem pneumatycznym /max. 5,5 m/ z najaśnicami LED 2 x 220 W – możliwość sterowania z bezprzewodowego pilota.

Jest to drugi samochód, jaki dostarczyła CS PSP firma BOCAR. W styczniu 2017 r. do Podziału Bojowego wszedł GBA 2,7/16 VOLVO.

Dzięki bliźniaczej zabudowie obu pojazdów udało się uzyskać ujednolicenie rozmieszczenie sprzętu pomiędzy samochodami. Układ skrytek i wyposażenie w sprzęt pozwoli na efektywniejszą pracę i sprawniejszą obsługę w trakcie podejmowanych działaniach ratowniczo-gaśniczych.

 

Galeria zdjęć

Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP
Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP
Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP
Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP
Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP
Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP
Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP
Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP
Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP
Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP
Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP
Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP
Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP
Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP
Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP
Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP
Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP
Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP
Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP
Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP
Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP
Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP
Nowe GCBA 4/32 VOLVO FMX w podziale bojowym JRG CS PSP

 

 

 

 

 

Additional information