Centralna Szkoła PSP w Częstochowie,
ul. Sabinowska 62/64, 42-200 Częstochowa

tel.:  (34) 34-77-000
e-mail: cspspcz@cspsp.pl

REGON: 150 123 657,  NIP: 573-11-77-649,
BIP, ePUAP /cspsp_czestochowa/SkrytkaESP

Developed in conjunction with Joomla extensions.

Terminy szkoleń inspektorów ochrony przeciwpożarowej na 2024 rok:

• szkolenie IOP w formie hybrydowej

• szkolenie IOP AKTUALIZACJA


 

Szkolenia dla rzeczoznawców

Informacje ogólne

Z ramienia Centralnej Szkoły PSP sprawę prowadzi:

  • Katarzyna Koszczewska – Wydział Szkoleń Specjalistycznych i Współpracy Międzynarodowej, tel. (34) 34 77 563,
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – rekrutacja
  • bryg. Robert Żuczek - Wydział Nauczania, tel. (34) 34 77 525, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – zakres merytoryczny

 

Rodzaje szkoleń:

Fotowoltaika i elektromobilność - praktyczne rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo przeciwpożarowe, w terminie 09 listopada 2020 r.

Ocena zagrożenia wybuchem oraz dyrektywy ATEX zastosowanie w praktyce, w terminie 4 grudnia 2020 r.

 

Ocena zagrożenia wybuchem

 

 

Ocena zagrożenia wybuchem oraz dyrektywy ATEX. Zastosowanie w praktyce.

 

Cel szkolenia

Szkolenie ma na celu przedstawienia rzeczoznawcom zagadnień z zakresu oceny zagrożenia wybuchem zawartych w aktach prawnych oraz normach. W trakcie szkolenia rzeczoznawcy zostaną zapoznani z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi oceny zagrożenia wybuchem oraz urządzeniami stosowanymi w strefach zagrożenia wybuchem. Zaprezentowane zostaną praktyczne przykłady dotyczące klasyfikacji stref zagrożenia wybuchem, obliczenia przyrostu ciśnienia, projektowania urządzeń zabezpieczających oraz weryfikacja projektów pod względem kompletności informacji dotyczących występujących zagrożeń wybuchowych. Dodatkowo poprzez zajęcia pokazowe uczestnicy będą mogli w warunkach rzeczywistych obserwować występowanie zjawisk wybuchowych.

Termin szkolenia: 04.12.2020 r.

Liczba przyznanych punktów: 3

Liczba miejsc: 50

Koszt szkolenia: 750 zł.

 

Organizator szkolenia

Centralna Szkoła Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie
ul. Sabinowska 62/64
42-200 Częstochowa
tel. (34) 34-77-000, fax: (34) 34-77-104,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Program szkolenia

Lp.

Temat

Liczba godzin zegarowych

T

P

R

1.

1.1. Ocena zagrożenia wybuchem w świetle aktualnych norm i aktów prawnych.

1.2. Klasyfikacja stref zagrożenia wybuchem w oparciu o PN-EN 60079-10-1:2016 Urządzenia elektryczne w przestrzeniach zagrożonych wybuchem. Część 10: Klasyfikacja przestrzeni – Gazowe atmosfery wybuchowe.

2

-

2

2.

Ocena ryzyka wybuchowego w obszarach występowania pyłów palnych. Atmosfery wybuchowe - Część 10-2: Klasyfikacja przestrzeni - Pyłowe atmosfery wybuchowe.

2

-

2

3.

Studium przypadku - zajęcia warsztatowe. Ocena ryzyka wybuchem w malarniach i lakierniach.

-

1

1

4.

Studium przypadku - zajęcia warsztatowe. Ocena ryzyka wybuchu w pomieszczeniach akumulatorowni.

-

1

1

5.

Ochrona urządzeń i aparatów przed skutkami wybuchu pyłów. Zjawiska wybuchowe - zajęcia pokazowe.

-

2

2

OGÓŁEM

4

4

8

 

Zakres tematyczny szkolenia

1. Ocena zagrożenia wybuchem w świetle wymagań dyrektyw Atex.

  1. Podstawowe pojęcia, akty prawne i normy dotyczące zagrożenia wybuchem.
  2. Wymagania oceny zagrożenia wybuchem oraz dokumentu zabezpieczenia przed wybuchem.
  3. Klasyfikacja stref zagrożenia wybuchem dla gazów i par cieczy.
  4. Klasyfikacja stref zagrożenia wybuchem dla pyłów.
  5. Analiza możliwych źródeł zapłonu.
  6. Zasady klasyfikacji pomieszczeń do zagrożenia wybuchem.
  7. Wybuchy gazowe i pyłowe, różnice w przebiegu i ocenie skutków.

2. Klasyfikacja stref zagrożenia wybuchem w oparciu o PN-EN 60079-10-1:2016 Urządzenia elektryczne w przestrzeniach zagrożonych wybuchem. Część 10: Klasyfikacja przestrzeni – Gazowe atmosfery wybuchowe Urządzenia elektryczne.

  1. Zasady wyznaczania zasięgu stref zagrożenia wybuchem – przykłady:
    - Gazy (metan, lpg, amoniak, wodór itp.)
    - Pary cieczy palnych (alkohol etylowy, benzyna, rozpuszczalniki organiczne)
  2. Urządzenia elektryczne i nieelektryczne w strefach zagrożenia wybuchem - wymagania.
  3. Dopuszczenia urządzeń do pracy w strefach zagrożenia wybuchem (zasady certyfikacji).

2.1. Ocena ryzyka wybuchowego w obszarach występowania pyłów palnych.

  1. Zasady wyznaczania zasięgu stref zagrożenia wybuchem – przykłady:
    - Pyły metali
    - Pyły substancji organicznych
  2. Urządzenia elektryczne i nieelektryczne w pyłowych strefach zagrożenia wybuchem - wymagania.
  3. Urządzenia ograniczające skutki wybuchu pyłów.

3. Studium przypadku - zajęcia warsztatowe (chat, forum)

  1. Klasyfikacja stref zagrożenia wybuchem dla wybranych instalacji:
    a. Kabiny lakiernicze
    b. Akumulatorownie.
    c. Instalacja technologiczna z cieczami palnymi
  2. Projektowanie wentylacji awaryjnej.
  3. Obliczanie przyrostu ciśnienia w pomieszczeniu.
  4. Projektowanie powierzchni i urządzeń odciążających.
  5. Weryfikacja projektów pod względem kompletności informacji dotyczących występujących zagrożeń wybuchowych.

4. Zjawiska wybuchowe - zajęcia pokazowe (prezentacja)

  1. Zajęcia laboratoryjne dotyczące wybuchowości pyłów (Laboratorium Fizykochemii spalania i środków gaśniczych CS PSP).
  2. Zajęcia laboratoryjne dotyczące wybuchowości gazów i par cieczy (Laboratorium Fizykochemii spalania i środków gaśniczych CS PSP).
  3. Zajęcia poligonowe dotyczące wybuchowości pyłów i gazów (poligon CS PSP).
  4. Zajęcia poligonowe dotyczące skutków samozapalenia na skutek reakcji chemicznych (poligon CS PSP).

 

Charakterystyka wykładowców

1. mgr inż. Grzegorz Ogrodnik
Starszy wykładowca w Zakładzie Analiz i Rozpoznawania Zagrożeń w Katedrze Bezpieczeństwa Budowli i Rozpoznawania Zagrożeń Wydziału Inżynierii Bezpieczeństwa i Ochrony Ludności Szkoły Głównej Służby Pożarniczej. Obszar zainteresowań zawodowych oraz tematyka prowadzonych zajęć na studiach I i II stopnia oraz podyplomowych związane z analizami ryzyka wybuchowego (ATEX i SEVESO). Absolwent studiów podyplomowych Politechniki Łódzkiej „Bezpieczeństwo procesów przemysłowych”, absolwent studiów podyplomowych Głównego Instytutu Górnictwa "Bezpieczeństwo techniczne w przestrzeniach zagrożonych wybuchem", specjalista w zakresie bezpieczeństwa technicznego ATEX, rzeczoznawca do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych, właściciel i ekspert ds. ochrony przeciwwybuchowej w firmie Feraatex. Praktyk i szkoleniowiec. Ekspert w międzynarodowym zespole ustalającym przyczyny wybuchu w zakładzie branży spożywczej, doradca techniczny ds. ATEX w zespole audytowym niemieckiej grupy kapitałowej zakładów branży spożywczej w Niemczech, Danii, Szwecji, Litwie, Słowacji i w Polsce, autor praktycznych opracowań
z zakresu ochrony przeciwpożarowej i przeciwwybuchowej dla obiektów użyteczności publicznej, zamieszkania zbiorowego, centrów logistycznych, obiektów produkcyjno-magazynowych, w tym w branży spożywczej, samochodowej, telekomunikacyjnej, farmaceutycznej, lakierniczej, metalizacji natryskowej, oczyszczalni ścieków i innych. Prelegent na branżowych konferencjach technicznych oraz na autorskich szkoleniach prowadzonych w Centrum Naukowo-Badawczym Ochrony Przeciwpożarowej PIB z tematyki ochrony przeciwpożarowej i dyrektywy ATEX.

2. Robert Grzywaczewski
Technolog lakierni ciekłych (usługowych i przemysłowych), projektant wentylacji, układów technologicznych i organizacji potoku produkcji w lakierniach ciekłych.
Na początku kariery zawodowej (od 1992 roku) związany z kadrą zarządu i nadzoru czterech lakierni usługowych autoryzowanych serwisów samochodowych. Po sześciu latach pracy najemnej na stanowiskach kierowniczych (w czerwcu 1998 roku) rozpoczyna działalność doradczą i projektową w branży usługowych lakierni ciekłych funkcjonując jako biuro projektów PROJEKTER. Nowa firma swoje działania skoncentrowała na projektowaniu lakierni branży samochodowej i stolarskiej.
W trakcie prowadzonych projektów obiektów usługowych Robert Grzywaczewski nawiązał trwały kontakt z producentami urządzeń wyposażenia lakierni ciekłych przechodząc także szereg zagranicznych specjalistycznych szkoleń zawodowych w zakresie technologii materiałowej, oraz budowy i zasady działania urządzeń. Poszerzenie wiedzy zawodowej w zakresie technologii materiałowej i budowie maszyn umożliwia dalszy rozwój specjalizacji biura projektów.
W 2005 roku po siedmiu latach prowadzonej działalności jako specjalistyczne biuro projektów technicznych PROJEKTER, Robert Grzywaczewski wkracza w realizację i projektowanie produkcyjnych linii lakierni ciekłych. Od 2005 roku biuro rozszerza swoją ofertą o kompletne projekty budowlane i pełny zakres realizacji procedur w tym pełnego zakresy dokumentacji związanej z ochroną środowiska wymaganiami BHP i SAN-EPID, ochroną przeciwpożarową i przeciwwybuchową. W kwietniu 2020 firma z powodu szybkiego rozwoju, przekształcona została w spółkę prawa handlowego PROJEKTER Sp. z o.o. W okresie od 2006 do 2020 roku Robert Grzywaczewski uczestniczył jako prelegent w czterech sympozjach branżowych, jedenastu szkoleniach i opublikował dwadzieścia siedem tekstów w zakresach technicznych i formalnoprawnych dotyczących funkcjonowania i organizacji lakierni ciekłych. W zakresie opublikowanych tekstów znajduję się siedem ściśle związanych tematycznie z ochroną przeciwwybuchową lakierni ciekłych, oraz cztery kolejne powiązane z tym zagadnieniem.
Robert Grzywaczewski uczestnicząc w projektach, budowie wyposażeniu i organizacji wielu obiektów z lakierniami, zgromadził dużą ilością wyników pomiarowych, badań i przeprowadził szereg analiz. Zgromadzony materiał w świetle obowiązujący przepisów i zasad ochrony przeciwwybuchowej w lakierniach ciekłych pozwolił na sformułowanie istotnych wniosków dla sprecyzowania zasad i trybu przeprowadzenia oceny zagrożenia wybuchem w lakierniach ciekłych.
Dotyczy to szczególnie :
1. Powstawania i składu atmosfery wybuchowej w trakcie procesu lakierowania i fazy suszenia powłok lakierowych.
2. Wyznaczenia przestrzeni zagrożonej wybuchem.
3. Klasyfikacji przestrzeni zagrożonej wybuchem jako miejscowe strefy zagrożenia wybuchem
4. Zasad przeprowadzenia obliczenia i składników obowiązującego wzoru do klasyfikacji pomieszczenia lakierni i kabiny lakierniczej jako zagrożonej, lub nie zagrożonej wybuchem (przyrost ciśnienia wybuchu powyżej 5,0 Kpa)
5. Zestawienia tekstu i wytycznych norm bezpieczeństwa dla maszyn (kabiny lakiernicze i suszarki) z ogólnymi wytycznymi zasad ochrony przeciwwybuchowej w lakierniach ciekłych.

3. mgr inż. Rafał Szczypta
Rzeczoznawca do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych.

4. inż. Paweł Obważanek

  • Tytuł inżyniera pożarnictwa – ukończone studia inżynieryjne Szkoły Głównej Służby Pożarniczej
  • Potwierdzone kompetencje „Menedżera odpowiedzialnego za bezpieczeństwo techniczne w atmosferach potencjalnie wybuchowych (MEx)” przez jednostkę certyfikującą Głównego Instytutu Górnictwa w Katowicach
  • Ukończone studia podyplomowe na kierunku „Zapobieganie pożarom i awariom”  Szkoły Głównej Służby Pożarniczej
  • Ukończone studia podyplomowe na kierunku „Bezpieczeństwo i higiena pracy”.
  • Ukończone studia podyplomowe na kierunku „Bezpieczeństwo techniczne w przestrzeniach zagrożonych wybuchem” Głównego Instytutu Górnictwa w Katowicach.
  • Niezbędne doświadczenie w nadzorze nad prowadzeniem dokumentacji w zakresie ochrony przeciwwybuchowej, w tym w związku z czynnym wykonywaniem czynności kontrolno-rozpoznawczych w rozumieniu art. 23. Ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej.
  • Biegły Sądowy w zakresie pożarnictwa, ochrony przeciwwybuchowej i bezpieczeństwa w przestrzeniach zagrożonych wybuchem.
  • Uprawnienia Stowarzyszenia Elektroenergetyków Polskich w zakresie eksploatacji i dozoru urządzeń elektrycznych w wykonaniu przeciwwybuchowym.

5. mgr inż. Robert Żuczek

  • Szkoła Główna Służby Pożarniczej w Warszawie – 2000 - Inżynier pożarnictwa (Nr dyplomu SGSP 3166/2000)
  • Szkoła Główna Służby Pożarniczej w Warszawie – 2003 - Magister inżynier pożarnictwa (Nr dyplomu SGSP 4043/2003)
  • Politechnika Łódzka – 2003-2004  - Studia podyplomowe: Bezpieczeństwo procesów przemysłowych
  • Akademia Polonijna w Częstochowie – 2006 - Studia podyplomowe: Przygotowanie pedagogiczne
  • First Certificate  in English - 2007 - Egzamin FCE
  • Główny Instytut Górnictwa w Katowicach – 2014 - Studia podyplomowe: Bezpieczeństwo techniczne w przestrzeniach zagrożonych wybuchem
  • Rzeczoznawca do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych - 2019 (Nr uprawnień 693/2019)

 

Warunki udziału w szkoleniu

Aby zarejestrować się na szkolenie proszę założyć konto w systemie rezerwacji CS PSP rezerwacja, a następnie dołączyć do kursu „rzecz-elearning-ATEX 04.12.2020 r.

W przypadku problemów z rezerwacją szkoleń prosimy o kontakt na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dane osobowe i dane do faktury proszę wpisywać z dużą starannością, ponieważ wykorzystane zostaną w wystawionej fakturze, umowie oraz zaświadczeniu o ukończeniu szkolenia.

Dane, które zostały podane w formularzu zgłoszeniowym, a w szczególności:

  • imię,
  • nazwisko,
  • adres,
  • nazwa firmy wraz z adresem i NIP-em (w przypadku wyboru formy prawnej „firma”)

zostaną umieszczone na fakturze za wykonane szkolenie.

Możliwość edycji i wprowadzenia zmian tych danych upływa wraz z terminem wykonania przelewu bankowego z tytułu szkolenia na konto Szkoły.

Podanie przez Użytkownika w formularzu zgłoszeniowym w polu: „email do przesłania faktury” adresu e-mailowego jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wysyłkę faktury w formie elektronicznej (PDF) z adresu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. na podany przez Użytkownika adres.

Szkolenie realizowane będzie w formie zdalnej a materiały szkoleniowe będą dostępne na platformie e-learningowej (https://cspsp.pl/elearning/), do której dostęp uzyskuje się z wykorzystaniem adresu e-mail podanego podczas tworzenia konta w systemie rezerwacji oraz hasła używanego w systemie rezerwacji.

Informacje dotyczące dalszych czynności związanych ze szkoleniem (tj. opłata, umowa itp.) zostaną przesłane w chwili ukończenia rekrutacji.

Centralna Szkoła PSP zastrzega sobie, możliwość odwołania przedmiotowego szkolenia lub zamianę jego terminu w przypadku braku zainteresowania (minimalna liczba uczestników wynosi 25 osób.)

Fotowoltaika i elektromobilność

 

 

Fotowoltaika i elektromobilność. Praktyczne rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo przeciwpożarowe

 

Cel szkolenia

Szkolenie ma na celu przedstawienie rzeczoznawcom zagadnień z zakresu wymagań stawianych instalacjom fotowoltaicznym oraz stacjom ładowania pojazdów elektrycznych w kontekście bezpieczeństwa pożarowego. W trakcie prowadzonych zajęć omówione zostaną zasady budowy instalacji oraz stosowane zabezpieczenia mające na celu redukcję ryzyka pożarowego. Przedstawione zostaną przykłady dobrych praktyk inżynierskich stosowanych w Wielkiej Brytanii, Niemczech oraz USA.  W odniesieniu do aktualnych wymagań prawnych omówione zostaną zasady prawidłowego opiniowania stacji ładowania pojazdów elektrycznych oraz zasady uzgadniania projektów budowlanych, w których przewidziano montaż instalacji fotowoltaicznych. Dodatkowo poprzez zajęcia pokazowe uczestnicy będą mogli zapoznać się z zasadami bezpiecznej eksploatacji urządzeni oraz instalacji elektrycznych (zajęcia laboratoryjne) a także obserwować taktykę  działań ratowniczo – gaśniczych w obrębie instalacji fotowoltaicznych w warunkach rzeczywistych.

Termin szkolenia: 09.11.2020 r.

Liczba przyznanych punktów: 3

Liczba miejsc: 50

Koszt szkolenia: 750 zł.

 

Organizator szkolenia

Centralna Szkoła Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie
ul. Sabinowska 62/64
42-200 Częstochowa
tel. (34) 34-77-000, fax: (34) 34-77-104,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Program szkolenia

Lp.

Temat

Liczba godzin

T

P

R

1.

Instalacje fotowoltaiczne – budowa i zasada działania. Wymagania bezpieczeństwa w oparciu o akty prawne i normy.

3

-

3

2.

Stacje ładowania pojazdów elektrycznych – budowa i zasada działania. Wymagania bezpieczeństwa w oparciu o akty prawne i normy.

2

-

2

3.

Perspektywy rozwoju elektromobilności oraz instalacji fotowoltaicznych. Wymagania w stosunku do wydawania opinii oraz uzgadniania projektów budowlanych w przedmiotowym zakresie. 

2

-

2

4.

Zasady bezpieczeństwa podczas eksploatacji urządzeń i instalacji elektrycznych - pokazy laboratoryjne.

-

1

1

5.

Taktyka działań ratowniczo-gaśnicze w obrębie instalacji fotowoltaicznych - zajęcia pokazowe.

-

1

1

OGÓŁEM

7

2

9

 

Zakres tematyczny szkolenia

1. Instalacje fotowoltaiczne.

  1. Budowa i zasada działania.
  2. Zasady projektowania instalacji oraz zabezpieczeń.
  3. Wymagania bezpiecznej eksploatacji w oparciu o akty prawne i normy.
  4. Dopuszczenia urządzeń do pracy. Wymagania formalno – prawne.

2. Stacje ładowania pojazdów elektrycznych.

  1. Budowa i zasada działania.
  2. Zasady rozmieszczania punktów ładowania w odniesieniu do budowli, instalacji oraz infrastruktury technicznej.
  3. Wymagania bezpieczeństwa w oparciu o akty prawne i normy.
  4. Dopuszczenia urządzeń do pracy. Wymagania formalno – prawne.

3. Perspektywy rozwoju elektromobilności oraz instalacji fotowoltaicznych. Wymagania w stosunku do wydawania opinii oraz uzgadniania projektów budowlanych w przedmiotowym zakresie.

  1. Wymagania w stosunku do wydawania opinii dla stacji i punktów ładowania pojazdów elektrycznych.
  2. Zasady uzgadniania projektów budowlanych z instalacjami fotowoltaicznymi.
  3. Kierunki dalszego rozwoju.

4. Zasady bezpieczeństwa podczas eksploatacji urządzeń i instalacji elektrycznych.

  1. Pokazy z laboratorium elektroenergetyki CS PSP.
  2. Prezentacja urządzeń służących ograniczeniu przeciążeń/przepięć/zwarć itp..
  3. Oddziaływanie prądu na organizm ludzki.
  4. Narzędzia stosowane w PSP służce do identyfikacji zagrożeń prądowych.

5. Taktyka działań ratowniczo-gaśnicze w obrębie instalacji fotowoltaicznych.

  1. Pokazy gaszenia instalacji fotowoltaicznych z użyciem urządzeń i narzędzi będących na wyposażeniu jednostek Państwowej Straży Pożarnej.

 

Wykładowcy

1. dr Adrian Barasiński

  • doktor nauk technicznych w dziedzinie elektrotechnika,
  • wykładowca z przedmiotów "Profilaktyki w ochronie ppoż" i Wybrane zagadnienia z mechaniki,
  • współtwórca i opiekun lab profilaktyki pożarowej w elektroenergetyce,
  • autor szkolenia „Prąd elektryczny a zagrożenia dla strażaków”,
  • autor wielu publikacji i referatów na konferencjach krajowych i międzynarodowych.

2. Arkadiusz Tyrała

  • pracownik operatora systemu dystrybucyjnego w zakresie eksplantacji,uzgodnień i opiniowania projektów, opracowywania warunków przebudowy infrastruktury elektroenergetycznej oraz przeprowadzania odbiorów urządzeń elektroenergetycznych,
  • specjalista ds. bhp w zakresie kontroli przestrzegania przepisów bhp przez pracowników, przeprowadzania szkoleń wstępnych i okresowych,
  • posiada kompetencje z zakresu ochrony przeciwporażeniowej urządzeń elektrycznych.

3. Paweł Górecki, Łukasz Zyźniak

  • posiadają kompetencje z zakresu oceny i wdrażania nowych rozwiązań technicznych w zakresie technologii stacji ładowania, odpowiadają za realizację prac budowlano-montażowych oraz wykonanie prac kontrolno-pomiarowych stacji ładowania,
  • posiadają doświadczenie i wiedzę z zakresu projektowania stacji ładowania pojazdów elektrycznych oraz koordynacji inwestycji w zakresie ochrony przeciwpożarowej i innych wymagań wynikających z przepisów prawa.

 

Warunki udziału w szkoleniu

Aby zarejestrować się na szkolenie proszę założyć konto w systemie rezerwacji CS PSP rezerwacja, a następnie dołączyć do kursu „rzecz-elearning-fotowoltaika 09.11.2020 r.

W przypadku problemów z rezerwacją szkoleń prosimy o kontakt na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dane osobowe i dane do faktury proszę wpisywać z dużą starannością, ponieważ wykorzystane zostaną w wystawionej fakturze, umowie oraz zaświadczeniu o ukończeniu szkolenia.

Dane, które zostały podane w formularzu zgłoszeniowym, a w szczególności:

  • imię,
  • nazwisko,
  • adres,
  • nazwa firmy wraz z adresem i NIP-em (w przypadku wyboru formy prawnej „firma”)

zostaną umieszczone na fakturze za wykonane szkolenie.

Możliwość edycji i wprowadzenia zmian tych danych upływa wraz z terminem wykonania przelewu bankowego z tytułu szkolenia na konto Szkoły.

Podanie przez Użytkownika w formularzu zgłoszeniowym w polu: „email do przesłania faktury” adresu e-mailowego jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wysyłkę faktury w formie elektronicznej (PDF) z adresu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. na podany przez Użytkownika adres.

Szkolenie realizowane będzie w formie zdalnej a materiały szkoleniowe będą dostępne na platformie e-learningowej (https://cspsp.pl/elearning/), do której dostęp uzyskuje się z wykorzystaniem adresu e-mail podanego podczas tworzenia konta w systemie rezerwacji oraz hasła używanego w systemie rezerwacji.

Informacje dotyczące dalszych czynności związanych ze szkoleniem (tj. opłata, umowa itp.) zostaną przesłane w chwili ukończenia rekrutacji.

Centralna Szkoła PSP zastrzega sobie, możliwość odwołania przedmiotowego szkolenia lub zamianę jego terminu w przypadku braku zainteresowania (minimalna liczba uczestników wynosi 25 osób.)

Szkolenia dla rzeczoznawców

Z powodu małej liczby zgłoszeń szkolenie w terminie 27-28 czerwca 2017 r. zostało odwołane.

 

Centralna Szkoła Państwowej Straży Pożarnej zaprasza na szkolenie

"Projektowanie urządzeń przeciwpożarowych – awaryjne oświetlenie ewakuacyjne"

Szkolenie ma na celu przedstawienia rzeczoznawcom podstawowych zagadnień z zakresu instalacji i systemów awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego. W trakcie szkolenia rzeczoznawcy zostaną zapoznani z zasadami prawidłowej instalacji i konserwacji oświetlenia awaryjnego w tym: wymaganiami technicznymi, układami zasilania, dokolenie borem przewodów czy prowadzenia przeglądów. Celem pośrednim szkolenia zawartym w studium przypadku jest zaprezentowanie możliwych rozwiązań do wykorzystania w praktyce, a także wyjaśnienie najczęściej pojawiających się problemów i błędów projektowych.

Zajęcia będą obejmować wykłady, ćwiczenia- studium przypadku. Szkolenie kierowane jest dla rzeczoznawców do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych. Na podstawie art. 11j. ust. 10 i 11 Ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 191) Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej przyznał 5 punktów za szkolenie dla rzeczoznawców do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych "Projektowanie urządzeń przeciwpożarowych – awaryjne oświetlenie ewakuacyjne ".

Uczestnicy po ukończeniu szkolenia otrzymują zaświadczenie zgodne z wzorem określonym w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych (Dz. U. z 2015 roku poz. 1963).

Program szkolenia:

1. Podstawowe zagadnienia z zakresu awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego:

1) Podstawy prawne i terminologia z dziedziny oświetlenia awaryjnego.

2) Symbole graficzne, nazewnictwo i oznakowanie urządzeń oświetlenia awaryjnego stosowanych w projektach.

3) Instalacje i systemy oświetlenia awaryjnego.

2. Projektowanie instalacji awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego:

1) Rodzaje oświetlenia - modele zastosowań.

2) Wymagania w zakresie natężenia oświetlenia ewakuacyjnego w strefie otwartej, na drogach ewakuacyjnych, w strefach zagrożenia wybuchem, urządzeń, zapasowego.

3) Rozmieszczenie opraw oświetlenia awaryjnego.

4) Zasady oświetlania sprzętu przeciwpożarowego, punktu pierwszej pomocy medycznej oraz zmiany poziomu.

5) Graficzne określenie wymagań w zakresie oświetlenia dróg ewakuacyjnych.

6) Systemy opraw – podział systemów sterowania testem, systemów zasilania oraz monitorowania opraw awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego: oprawy z ręcznym przyciskiem testu, oprawy z automatyczną funkcją testu, system centralnego testowania, system monitorowania opraw awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego – cechy charakterystyczne wraz z instalacją, system centralnej baterii – cechy charakterystyczne wraz z instalacją.

7) Dobór kabli i przewodów zasilania.

3. Prawidłowe serwisowanie i konserwacja opraw i systemów awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego celem utrzymania ciągłości gotowości do prac:

1) Analiza wymagań prawnych dotyczących serwisowania i konserwacji oświetlenia awaryjnego.

2) Zalecenia normatywne dla konserwacji i serwisu systemów oświetlenia awaryjnego.

4. Studium przypadku - błędy popełniane przy projektowaniu i eksploatacji oświetlenia awaryjnego:

1) Przykładowe rozwiązania projektowe awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego.

2) Właściwy dobór systemów oświetlenia awaryjnego celem zapewnienia optymalnego rozwiązania.

3) Najczęściej popełniane błędy w projektach – studium przypadku.

4) Najczęściej popełniane błędy w trakcie eksploatacji – studium przypadku.

Koszt dwudniowego szkolenia wynosi 700 zł i obejmuje:

  • materiały szkoleniowe,
  • serwis kawowy.

Dodatkowe koszty - opcjonalnie:

  • Koszt zakwaterowania i wyżywienia: 150zł

Termin szkolenia 27-28 czerwca 2017 r.

Liczba miejsc: 40

Organizator zastrzega sobie prawo odwołania szkolenia w przypadku braku wymaganej minimalnej liczby uczestników (20 osób).

Do pobrania:

Formularz zgłoszenia

Regulamin hotelowy

Wypełniony formularz zgłoszeniowy proszę przesłać wyłącznie na adres e-mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Po uzyskaniu wymaganej liczby uczestników prześlemy potwierdzenia wraz z informacją o szkoleniu mailem najpóźniej 2 tygodnie przed rozpoczęciem szkolenia.

Dane kontaktowe: mł. bryg. Mariusz Przygoda tel.: (34) 34-77-501, mł. kpt. Mariusz Basiak tel. (34) 34-77-503.
Centralna Szkoła PSP w Częstochowie ul. Sabinowska 62/64, 42-200 Częstochowa

 

 

 

Szkolenia PPOŻ

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (34) 34-77-562

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Centralna Szkoła PSP w Częstochowie zgodnie z obowiązującymi przepisami uprawiona jest do prowadzenia szkolenia inspektorów ochrony ppoż. 

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2009 Nr 178, poz. 1380, z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 13 listopada 2015 r. w sprawie szkoleń inspektorów ochrony przeciwpożarowej (Dz. U. z 26.11.2015 poz. 1964).

Celem kursu jest przygotowanie osób wykonujących czynności z zakresu ochrony przeciwpożarowej w zakładach pracy oraz przygotowanie ich do realizacji przedsięwzięć mających zapewnić ochronę życia, zdrowia i mienia przed pożarem, klęską żywiołową lub innymi miejscowymi zagrożeniami. Kurs ma także przygotować absolwentów do wykonywania czynności wynikających z ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 roku o ochronie przeciwpożarowej i przepisach wykonawczych. Uczestnicy kursów zdobywają wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie:

  • organizacji ochrony przeciwpożarowej, obowiązków osób fizycznych i prawnych organizacji i instytucji dotyczących zapobiegania pożarom i ich lokalizowania,
  • podstawowych zasad zabezpieczania przeciwpożarowego urządzeń i instalacji, budynków, obiektów i terenów,
  • zastosowanie urządzeń przeciwpożarowych, sprzętu pożarniczego i ratowniczego,
  • ustalania przyczyn powstawania, rozprzestrzeniania się oraz ogólnych zasad gaszenia pożarów, zasad prowadzenia kontroli stanu zabezpieczenia przeciwpożarowego.

Szkolenie stacjonarne odbywa się w formie dwóch pięciodniowych zjazdów, na których realizowane są zajęcia teoretyczne w wymiarze 66 godzin i praktyczne w ilości 11 godzin. Kursy inspektorów ochrony przeciwpożarowej realizowane są przez CS PSP systematycznie od wielu lat. Szkolenie e-learningowo realizowane jest poprzez platformę e-learningową oraz jeden zjazd trzydniowy na terenie Szkoły.

Platforma edukacyjna Centralnej Szkoły PSP w Częstochowie

Opis form szkolenia

Forma e-learningowa

Aby zarejestrować się na tą formę szkolenia proszę założyć konto w systemie rezerwacji CS PSP rezerwacja, następnie po zalogowaniu się należy zapisać się na konkretny kurs. Nazwa kursu rozpoczyna się od skrótu „ elearning-p.poż” oraz daty konkretnego kursu. Podczas rejestracji prosimy zwrócić uwagę na terminy pobytu w szkole (zjazd). W przypadku korzystania z usług zakwaterowania i wyżywienia prosimy o zapoznanie się z regulaminem tych usług.

W przypadku problemów z rezerwacją szkoleń prosimy o kontakt na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dane osobowe i dane do faktury proszę wpisywać z dużą starannością, ponieważ wykorzystane zostaną w wystawionej fakturze, umowie oraz zaświadczeniu o ukończeniu szkolenia.

Dane, które zostały podane w formularzu zgłoszeniowym, a w szczególności:

  • imię,
  • nazwisko,
  • adres,
  • nazwa firmy wraz z adresem i NIP-em (w przypadku wyboru formy prawnej „firma”)

zostaną umieszczone na fakturze za wykonane szkolenie.

Możliwość edycji i wprowadzenia zmian tych danych upływa wraz z terminem wykonania przelewu bankowego z tytułu szkolenia na konto Szkoły.

Odblokowanie możliwości edycji danych wymaga e-mailowego zgłoszenia przez Użytkownika na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Podanie przez Użytkownika w formularzu zgłoszeniowym w polu: „email do przesłania faktury” adresu e- mailowego jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wysyłkę faktury w formie elektronicznej (PDF) z adresu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. na podany przez Użytkownika adres.

Uczestnik dostęp do materiałów szkoleniowych otrzyma po dokonaniu opłaty za szkolenie, najpóźniej w pierwszym dniu szkolenia. Informujemy jednocześnie, że materiały szkoleniowe są dostępne na platformie e-learningowej (https://cspsp.pl/elearning/), do której dostęp uzyskuje się z wykorzystaniem adresu email podanego podczas tworzenia konta w systemie rezerwacji oraz hasła używanego w systemie rezerwacji. 

Informacje dotyczące dalszych czynności związanych ze szkoleniem (tj. opłata, umowa itp.) zostaną  przesłane w chwili ukończenia rekrutacji na dany termin szkolenia.

Program szkolenia

Regulamin szkolenia

Opłaty:

Koszt szkolenia bez zakwaterowania i wyżywienia wynosi 1 500 zł.

Koszt szkolenia z zakwaterowaniem i wyżywieniem wynosi 1 700 zł.

Nie ma możliwości skorzystania podczas szkolenia z samego wyżywienia bądź z samego zakwaterowania.

Usługa jest zwolniona z podatku VAT.

Terminy szkoleń:

Zjazd, zakwaterowanie i wyżywienie na terenie Centralnej Szkole Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie ul. Sabinowska 62/64.

Płatność następuje przed rozpoczęciem szkolenia - wpłata musi zostać zaksięgowana najpóźniej w pierwszym dniu szkolenia - co warunkuje dopuszczenie do szkolenia.

W przypadku problemów z rezerwacją szkoleń prosimy o kontakt na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Forma stacjonarna

W tym przypadku proszę założyć konto w systemie rezerwacji CS PSP rezerwacja, następnie po zalogowaniu się należy zapisać się na konkretny kurs. Nazwa kursu rozpoczyna się od skrótu „stacjonarny- p.poż” oraz daty konkretnego kursu. Podczas rejestracji prosimy zwrócić uwagę na terminy rozpoczęcia i zakończenia wybranego szkolenia. W przypadku korzystania z usług zakwaterowania i wyżywienia prosimy o zapoznanie się z regulaminem tych usług.

W przypadku problemów z rezerwacją szkoleń prosimy o kontakt na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dane osobowe i dane do faktury proszę wpisywać z dużą starannością, ponieważ wykorzystane zostaną w wystawionej fakturze, umowie oraz zaświadczeniu o ukończeniu szkolenia.

Dane, które zostały podane w formularzu zgłoszeniowym, a w szczególności:

  • imię,
  • nazwisko,
  • adres,
  • nazwa firmy wraz z adresem i NIP-em ( w przypadku wyboru formy prawnej „firma”)

zostaną umieszczone na fakturze za wykonane szkolenie.

Możliwość edycji i wprowadzenia zmian tych danych upływa wraz z terminem wykonania przelewu bankowego z tytułu szkolenia na konto Szkoły.

Odblokowanie możliwości edycji danych wymaga e-mailowego zgłoszenia przez Użytkownika na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Podanie przez Użytkownika w formularzu zgłoszeniowym w polu: „email do przesłania faktury” adresu e- mailowego jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wysyłkę faktury w formie elektronicznej (PDF) z adresu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. na podany przez Użytkownika adres.

Informacje dotyczące dalszych czynności związanych ze szkoleniem (tj. opłata, umowa itp.) zostaną  przesłane w chwili ukończenia rekrutacji na dany termin szkolenia najpóźniej 3 tygodnie przed rozpoczęciem szkolenia.

Koszt szkolenia bez zakwaterowania i wyżywienia wynosi 1 700 zł.

Koszt szkolenia z zakwaterowaniem i wyżywieniem wynosi 2 700 zł.

Usługa jest zwolniona z podatku VAT.

Termin szkolenia:

Program szkolenia

Płatność następuje przed rozpoczęciem szkolenia - wpłata musi zostać zaksięgowana najpóźniej w pierwszym dniu szkolenia - co warunkuje dopuszczenie do szkolenia.

Program szkolenia

Forma aktualizacji

Szanowni Państwo,

W związku z zaistniałą sytuacją związaną z koronawirusem COVID-19 i zaleceniami władz RP oraz inspekcji sanitarnych informujemy, że Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej w celu ograniczenia transmisji koronawirusa na terenie kraju, przy jednoczesnym zapewnieniu możliwości odnowienia uprawnień inspektorom ochrony przeciwpożarowej, podjął decyzję o realizacji szkoleń aktualizujących wyłącznie w formie e-learningowej do odwołania.

Biorąc pod uwagę powyższe Komendant Centralnej Szkoły Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie zatwierdził do realizacji następujący termin szkolenia tj:

  • 04 – 07 maja 2020 r.

 

UWAGA – WAŻNE!

1. Płatność następuje przed rozpoczęciem szkolenia - wpłata musi zostać zaksięgowana najpóźniej w pierwszym dniu szkolenia - co warunkuje dopuszczenie do szkolenia (Dz.U. 2015 poz. 1964, §6).

2. Warunkiem skorzystania z formy aktualizacji jest posiadanie aktualnych uprawnień inspektora ochrony przeciwpożarowej, w trakcie trwania szkolenia.

3. W związku z zaistniałą sytuacją (związaną z koronawirusem) i biorąc pod uwagę odnowienie uprawnień inspektora ochrony przeciwpożarowej pierwszeństwo przystąpienia do przedmiotowego szkolenia będą miały osoby, którym uprawnienia wygasają w I półroczu 2020 roku.

Centralna Szkoła PSP zastrzega sobie, możliwość odwołania przedmiotowego szkolenia lub organizację w innym terminie w przypadku nie zapisania minimalnej liczby uczestników.

Po zarejestrowaniu się na ww. szkolenie proszę niezwłocznie przesłać skan zaświadczenia o aktualnych uprawnieniach inspektora ochrony przeciwpożarowej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Aby dokonać zgłoszenia proszę założyć konto w systemie rezerwacji CS PSP rezerwacja, następnie po zalogowaniu się należy zapisać się na konkretne szkolenie. Nazwa szkolenia rozpoczyna się od skrótu „ aktualizacja- p.poż” oraz daty konkretnego szkolenia. Podczas rejestracji prosimy zwrócić uwagę na terminy rozpoczęcia i zakończenia wybranego szkolenia.

W przypadku problemów z rezerwacją szkoleń prosimy o kontakt na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dane osobowe i dane do faktury proszę wpisywać z dużą starannością, ponieważ wykorzystane zostaną w wystawionej fakturze, umowie oraz zaświadczeniu o ukończeniu szkolenia.

Dane, które zostały podane w formularzu zgłoszeniowym, a w szczególności:

  • imię,
  • nazwisko,
  • adres,
  • nazwa firmy wraz z adresem i NIP-em (w przypadku wyboru formy prawnej „firma”)

zostaną umieszczone na fakturze za wykonane szkolenie.

Możliwość edycji i wprowadzenia zmian tych danych upływa wraz z terminem wykonania przelewu bankowego z tytułu szkolenia na konto Szkoły.

Odblokowanie możliwości edycji danych wymaga e-mailowego zgłoszenia przez Użytkownika na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Podanie przez Użytkownika w formularzu zgłoszeniowym w polu: „email do przesłania faktury” adresu e- mailowego jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wysyłkę faktury
w formie elektronicznej (PDF) z adresu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. na podany przez Użytkownika adres.

Informacje dotyczące dalszych czynności związanych ze szkoleniem (tj. opłata, umowa itp.) zostaną  przesłane w chwili ukończenia rekrutacji na dany termin szkolenia najpóźniej ok tygodnia przed rozpoczęciem szkolenia.

Koszt szkolenia wynosi 1 200 zł.

Usługa jest zwolniona z podatku VAT.

W razie pytań proszę o kontakt  tel. 34 34 77 561, 34 34 77 562.

 Terminy szkoleń:

Program szkolenia aktualizującego

 

Program szkolenia

 

 

 

 

Szkolenia OL

Szkolenie z zakresu ochrony ludności

Tematyka ochrony ludności pojawiła się w realizacji zadań szkoleniowych w 2002 r. Celem szkoleń przeznaczonych dla podmiotów podlegających obowiązkowi szkolenia jest przygotowanie do wykonywania zadań z zakresu ochrony ludności wynikających z funkcji pełnionych na zajmowanym stanowisku. Zakres szkoleń obejmuje zagadnienia dotyczące między innymi:

  • ochrona ludności i obrona cywilna w systemie obronności Państwa,
  • zadania i kompetencje organów administracji publicznej, służb, inspekcji, straży w zakresie ochrony ludności, obrony cywilnej i ochrony dóbr kultury,
  • formacje obrony cywilnej - zadania, sposób organizacji, wyposażenie, zasady osiągania gotowości do działania,
  • założenia i funkcjonowanie systemu alarmowania i ostrzegania,
  • zasady ewakuacji ludności, zwierząt i mienia na wypadek masowego zagrożenia.

Szkolenie realizowane jest zgodnie z programem.

Formularz zgłoszeniowy

Regulamin hotelowy

Wypełniony formularz zgłoszeniowy należy wysłać na adres mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub faxem pod numer (34) 34-77-562.
Zapytania proszę kierować na adres mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Additional information